Ervaar hoe het is om samen met anderen buiten te gaan hardlopen. De wind in je haar en de geur van de natuur. Regelmatig hardlopen zorgt voor een betere lichamelijke én mentale conditie. Door regelmatig te gaan hardlopen krijg je meer energie en daalt je stressniveau.

Wij lopen niet om de prestatie. Wij lopen voor plezier en ontspanning. We lopen zelfs wanneer we even geen zin hebben!

Edwin is de hoofdtrainer en hij leidt de groep. Daarnaast zijn er drie trainers die opgeleid zijn als running therapeut en een meditatietrainer. Deze combinatie zorgt voor een goede mix, waarbij gewerkt kan worden aan een betere lichamelijke, maar zeker ook mentale conditie!

We hebben een loopgroep ontwikkeld, waarin je op ieder moment kan instromen. Ondanks het feit dat iedereen op zijn of haar eigen niveau loopt, is de groep grofweg in te delen in vier niveaus.

  1. Inloopgroep. Voor iedereen die nog niet kan hardlopen, met of zonder psychische klachten. Op het ritme van de intervaltraining wandel of dribbel je naar eigen kunnen mee. Heel ontspannen en gezellig.
  2. ‘Start to Run’. Het startprogramma van de atletiekunie. We leren je in zeven weken tijd veilig en verantwoord 25 minuten aaneengesloten hardlopen.
  3. ‘Running Therapie’. Hardlopen om te werken aan psychische klachten. Somber, angstig, vermoeid of gestrest? Wanneer je last hebt van deze symptomen kan hardlopen bijdrage aan het verminderen van deze klachten.
  4. Gevorderden. Stroom door naar een loopgroep waarin je tot tien kilometer aaneengesloten kan hardlopen. Doe samen mee met een loopevent of loop een uur wanneer het jou uitkomt.
  5. Mindful Run. We zijn aangesloten bij Mindful Run Nederland. We zijn geaccrediteerd om de Mindful Run te mogen geven. Ons gebied is Landerd – De Maashorst. In Oss doen we samenwerken met David Siebe.

Onze groep is minder geschikt voor mensen die hardlopen ‘niet zien zitten’ en ervaren lopers die een halve of hele marathon kunnen lopen of over 10 kilometer maximaal 50 minuten kwijt zijn. Uiteraard ben je wel welkom.

Het aller belangrijkste, wanneer je met hardlopen wil starten, is je opbouw. Je opbouw van je looptraining en je opbouw van het lopen zelf. Om te voorkomen dat je blessures krijgt, is het heel belangrijk om je lichaam te laten wennen aan het lopen. Veel mensen denken hier veel te licht over en beginnen zonder persoonlijke begeleiding. Zij missen de essentiële oefeningen die nodig zijn om een goed basis op te bouwen.

Wij leren je in zeven weken volgens de, door de atletiek unie ontwikkelde looptraining, van 0 naar 25 minuten aaneengesloten hardlopen. Wanneer je eenmaal 25 minuten kan hardlopen (ongeveer 3, 4 kilometer), dan kan je doorstromen om de duurloop langer te maken, sneller of beiden. Jouw trainer is Edwin, gediplomeerd hardlooptrainer. Lees meer over Start to Run op www.starttorun.nl.

Aan onze loopgroep zijn drie running therapeuten verbonden. Margot, Anneke en Milton. Zij helpen jou te leren genieten van het lopen, om je stress buiten de deur te zetten en je hoofd te legen. Het effect van Running Therapie is het meest optimaal wanneer je drie keer in de week minimaal een half uur loopt. Bij aanvang krijg je een intake met een van de running therapeuten en kijken we naar jouw persoonlijke doelen. Ook bezoek je een personal coach van FiTNEZZplaza voor een conditietest en eventueel aanvullende testen zoals Par-Q en SES. Zo zijn we goed voorbereid en kunnen we ervoor zorgen dat de inspanning gaat leiden tot ontspanning. Lees maar verder op www.runningtherapie.nl

Naast het hardlopen, uniek in Nederland, nodigen wij de deelnemers uit om mee te doen met onze meditatielessen. Het is bewezen dat 20 minuten per dag mediteren heel veel positieve invloed heeft op het verlagen van het stressniveau. (Pierre Capel/2018). De meditatielessen zijn inclusief  opgenomen in het hardloopabonnement.

Tijden dat je deel kunt nemen aan de meditatieles:

Ma, Wo en Vr.: 07.30u - 08.00u

Di en Do: 12.30u - 13.00u

Zaterdag na de running besteden we ook tijd aan 15 minuten meditatieve ontspanning.

We lopen periodiek in de Maashorst. Minimaal eens per maand.  Een natuurgebied op ongeveer 15 minuten rijden van de vaste locatie. Lopen in de natuur, met de geluiden van de natuur. De wind en de geur. We maken er gebruik van, door er mindful door heen te lopen. Focus op je omgeving. Zie waar je loopt. Beleef je gevoel. Afgewisseld met Mindful Run oefeningen om nog meer de focus en aandacht te hebben op jezelf. We leiden jou erdoor heen. Een heerlijke ervaring om je weekend super fijn te starten. Een aantal keren per jaar bieden wij de vijfdaagse cursus Mindful Run aan.

Ga voor meer informatie, cursus data en inschrijven naar:

Mindful Run Oss / David Sieben https://www.mindfulrun.nl/oss/

Mindful Run Landerd – Maashorst / FiTNEZZplaza / https://www.mindfulrun.nl/landerd-maashorst/

Heb je eenmaal de smaak te pakken en wil je doorgaan met hardlopen, dan kun je gewoon in deze groep blijven trainen. We zorgen voor meer uitdaging door langere afstanden en intensievere intervallen in te bouwen. Je wordt aangemoedigd door je medelopers, begeleid door Milton en mogelijk word je enthousiast van een loopevenement!

Cursussen

  1. ‘Start to Run’, zeven weken: 49,95 (eenmalig)
  2. ‘Running Therapie’, tien weken: 110,00 (eenmalig)

*Prijzen zijn inclusief RFiD-chip, FiTNEZZplaza App, koffie/thee/water en sauna.

 

Hardloop vervolgabonnement

  1. 17,50 / maand
  2. Leden FiTNEZZplaza: GRATIS

*Prijzen zijn inclusief 9% BTW en exclusief eenmalig 20,00 euro inschrijfgeld.

*Prijzen zijn inclusief RFiD-chip, FiTNEZZplaza App, koffie/thee/water en sauna.

Tijden

Zaterdagochtend 09.30u - 11.00u

Donderdagavond 19.30u - 20.30u

Startlocatie: FiTNEZZplaza Euterpelaan 3a Oss (Naast het Golfbad)

 

Lopers van de loopgroep FiTNEZZplaza schrijven zich in als loper bij FiTNEZZplaza. Hiermee vallen zij onder de aansprakelijkheid verzekering van FiTNEZZplaza. Wij zullen ons uiterste best doen om jou als loper zo goed mogelijk te begeleiden. Ondanks deze maatregelen ben jezelf verantwoordelijk voor blessures en andere ongemakken. Luister dus goed naar je eigen signalen in je lichaam. En lukt dat in het begin nog niet zo goed, ook daarmee helpen wij je om bewust te worden van je eigen lichaam.

Hardloopkleren, bidon en handdoek. Hardloopschoenen, deze moeten voldoende steun en demping hebben. Neem je hardloopschoenen die je wilt gebruiken mee, tijdens de eerste les wordt aandacht gegeven aan goed schoeisel. Kleed je in laagjes. Dit betekent meerdere kledingstukken over elkaar heen. Je kan altijd een laagje uit trekken wanneer je het warm krijgt. Lopen in de kou is voor de meesten minder fijn.

Je kunt na afloop douchen en gebruikmaken van de sauna.

Wij dragen een warm hart toe naar drie Oss loopevenementen. We vinden dat de organisatie van deze loopevenementen berust op ontwikkeling en plezier. En daar houden wij van. De mensen achter deze evenementen proberen elk jaar een beter event neer te zetten. Met heel veel vrijwilligers! Ze zetten zich in voor de Osse gemeenschap en brengen het hardlopen dichter bij de Ossenaar. Wij bieden speciaal voor deze loopevents twee trainingen aan die ervoor zorgen dat jij fit aan de start verschijnt.

  1. City Run (april)                                                   runlimited.nl
  2. Maasdijk (juni)                                                   demaasdijk-events.nl
  3. Santa Run (december)                                     oss.rotarysantarun.nl

   

We bieden de volgende 'Fit aan de Start' programma’s aan:

  1. Cursus ‘FiT aan de start, van 0 naar 5 km ‘runnen’ in 3 maanden
  2. Cursus ‘FiT aan de start, van 5 km naar 10 km ‘runnen’ in 3 maanden

Meer informatie en inschrijven ga naar:

Van 0 naar 5km
.
Van 5 naar 10km

Heb je nog vragen, of wil je jouw looptraining aanvullen met andere activiteiten van FiTNEZZplaza, zoals extra krachttraining op de volautomatische e-Gym, kijk dan op onze website voor meer informatie.

TOP
Contacteer ons