De workout bestaat uit een combinatie van de buik- en rugoefeningen. Deze les is ideaal om te combineren met een andere groepsles of een cardiotraining in de fitness, voor een optimale trainingsdag.

Juist ook bij rugproblemen adviseren wij deel te nemen aan deze activiteit. Afhankelijk van de klachten, zullen deze verminderen dan wel verdwijnen!

Iedere instructeur maakt zijn eigen Core training, dus variatie gegarandeerd. Door onze gediplomeerde instructeurs wordt je uitgedaagd je grenzen te verleggen...doe je mee?!

Bij lichamelijke klachten/problemen adviseren wij jou voor aanvang van de workout de desbetreffende Instructeur op de hoogte te stellen, zodat hij/ zij daar (indien nodig) rekening mee kan houden en jou eventueel opties kan aanreiken.

HIIT betekent High intensity interval training. De challenge variant staat voor een les met gebruik van materialen zoals: bags, trx, bokszak, kettlebels, bosu en andere kleine materialen en je traint meestal in een circuitvorm.
Plezier, afwisseling van hoge intensiteit met rustmomenten zorgen voor snel resultaat.

De les wordt vervolgd met een CORE training.  (buik en rug)

Iedere maand wordt het lesprogramma veranderd.

De HIIT (challenge) lessen worden gegeven in de PlayPlaza.

HIIT is HOT
Training waarbij je oefeningen op hoge intensiteit afwisselt met rust momenten.

Bij HIIT ( body) gebruik je alleen je eigen lichaamsgewicht!

Voordelen van HIIT trainingen:
* Je verbetert in korte tijd je conditie.
* Je blijft nog lang ná de training kcal verbranden.
* Een hele effectieve manier om af te vallen.
* Het kost weinig tijd. Train kort, maar krachtig.
* Je traint je belangrijkste spier. De hartspier!

Tijdens de Kick & Fun lessen maken we gebruik van bokshandschoenen en worden er stoot en traptechnieken uitgeoefend op Kickbags.

Deze superleuke les op muziek biedt lekker veel interactie, omdat je de meeste oefeningen samen met elkaar moet uitvoeren.

Kortom een uitstekende groepsles voor het trainen van de zelfverdediging, motoriek, kracht en uithoudingsvermogen.

Kick & Fun is een uitdagende les en staat garant voor een hoog FUN gehalte. Wij kiezen er bewust voor om niet te sparren, maar alleen de bokszak en stootkussens te gebruiken.

Nieuwsgierig? Ontdek Kick & Fun zelf!

Zie het lesrooster voor de lesdagen/tijden.

Spinning (indoor cycling) kennen we allemaal, maar trainen op wattage is uniek in Oss en omgeving.

Om op wattage te kunnen trainen, moet je eerst een FTP tes van 20 minuten doen. Daarmee bepalen we jouw persoonlijke maximaal FTP ( functional threshold power test)
Regelmatig wordt deze test in de lessen herhaald of je kunt de test op een Keiserbike in de fitness doen. Vraag dan een instructeur om hulp.

Daarna train je volledig op wattage. Met je eigen smartphone zie je middels de Keiser M3 app je persoonlijke gegevens en trainen we allemaal in een bepaald percentage van je FTP. Dit wordt heel mooi weergegeven in kleur zones. Zo traint iedereen qua gevoel even zwaar, terwijl de een op een Gear (weerstand) van bijvoorbeeld 12 rijdt en de ander met een Gear van 19.
Je kunt ook altijd mee spinnen zonder de FTP waardes. Dan fiets je meer op gevoel.

Nieuwsgierig?

Meld je aan voor een van de spinninglessen.

BODYFiT is een met groepsles op muziek, waarbij de lesinhoud elke week kan variëren.
Na een opbouwende warming up en een cardio gedeelte ( waarbij springen altijd een optie is, en geen standaard ), worden alle spiergroepen getraind. Er wordt gebruikt gemaakt van diverse materialen zoals; gewichtjes, tubes, steps en ballen.

Een heerlijke training voor het gehele lichaam.

Total Workout is een gevarieerde workout waarbij conditie en kracht worden gecombineerd.

Ideaal wanneer je gewicht wilt verliezen, sterker wilt worden en meer uithoudingsvermogen wilt krijgen. Met invloeden uit diverse andere lesvormen zoals; Bodyfit, Club Power, Steps en Challenge, is deze les leuk, afwisseld en compleet.

Geen ingewikkelde choreografieën en genoeg opties om je eigen intensiteit te bepalen!!!

Deze freestyle steples is elke les weer een feestje.

Na een warming up worden er 3 blokken opgebouwd via de "skelet bilding" methode. Dit betekent dat er gestart wordt met een skelet van basispassen. Vervolgens worden deze basispassen stap voor stap veranderd in de uiteindelijke choreografie. Door deze opbouw kan je zelf bepalen of je bijvoorbeeld wel of niet gaat draaien en/of springen.

Als alle 3 de blokken zijn aangeleerd, eindigt de les met een finale. Dan wordt de totale choreografie één of meerdere keren uitgevoerd.

De stepchoreografie is maar 2 of 3 weken hetzelfde, dus veel variatie in deze les.

* Train alle spiergroepen zodat de gehele lichaamsconditie verbetert en je figuur weer strakke en mooie lijnen krijgt.

* Een dynamische groepsles op muziek waarbij de nadruk ligt op spierversterkende oefeningen.

* Daarbij wordt o.a.gebruikt gemaakt van de XCO, gewichtjes en elastieken om de weerstand te vergroten.

* Een simpele en doeltreffende workout voor het gehele lichaam zonder ingewikkelde choreografieën.

Probeer het eens uit!


Varifit 50+

Dit is een leuke, gevarieerde groepsles speciaal voor 50 +ers.

Samen bewegen op muziek, waarbij er aan de kracht, balans, flexibiliteitt en de conditie wordt gewerkt. Er wordt rekening gehouden met eventuele motorische beperkingen en zonodig een passend alternatief aangeboden. Door verschillende opties in intensiteit, kan iedereen op zijn eigen level meedoen, terwijl je toch de gezelligheid van een groep ervaart.

Probeer het eens!

Naast deze les is het ook mogelijk om individueel te trainen middels een persoonlijk afgestemd trainingsprogramma.
En gezamelijk nog een kopje koffie/thee drinken hoort er natuurlijk ook bij.

Elk week een ander programma waarin kracht en conditie worden getraind. De les vindt hoofdzakelijk plaats in de fitness, maar er wordt ook in een groepsleszaal getraind.

Vind jij het moeilijk om jezelf te motiveren in de fitness, dan is deze les ideaal voor jou.

Samen is het leuker!

ClubJoy Power® is een zeer effectieve groepstraining waarbij je gebruik maakt van een halter met gewichten. De zwaarte van de gewichten wordt aangepast aan jouw wensen. ClubJoy Power® is ideaal als je wilt werken aan je hele lichaam. Je voelt je fitter en krijgt meer energie &kracht.

Is ClubJoy Power® iets voor mij?

ClubJoy Power® is uitermate geschikt voor iedereen die doelgericht wil trainen. Effectief werken aan je conditie, je gezondheid en een goed gevoel is met ClubJoy Power® binnen handbereik. Geschikt voor iedereen: vrouwen en mannen, beginners en gevorderden, jong en oud.

Hoe ziet een ClubJoy Power® les eruit?

De coach, de muziek en de enorme afwisseling in het programma zorgen iedere week voor een optimale workout. Voor iedere spiergroep nemen we een apart muzieknummer en doe je verschillende fitnessoefeningen met een halter met gewichten. Op deze wijze ontstaat er een uitgebalanceerde training waarbij je hele lichaam aan bod komt: benen, billen, rug, borst, armen (biceps, triceps), schouders en buik.

Share the power & Share the fun!

Benefits ClubJoy Power®:

· Muziek zorgt voor inspiratie, motivatie en fun
· Je bepaalt zelf de intensiteit van de training
· Afwisselend en uitdagend door de opbouw van de les
· Eenvoudig en dus voor iedereen geschikt

Results ClubJoy Power®:

· Je werkt effectief aan je spierconditie, spierversterking en spierversteviging
· Positief effect op je energielevel en figuur
· Tijdens de ClubJoy Power® les verbrand je ongeveer 600 calorieën

ClubJoy Yoga® is een training waarmee je werkt aan je lichaam en geest. Fitheid is veel meer dan fysiek sterk zijn, ook je geest moet in conditie zijn. De oorsprong van ClubJoy Yoga® ligt in het Verre Oosten waar veel mensen Yoga en Tai Chi beoefenen. Deze oude culturen leven naar het begrip balans. Hoe vind je de juiste verhouding tussen inspanning en ontspanning? ClubJoy Yoga® biedt de oplossing.

Is ClubJoy Yoga® iets voor mij?

ClubJoy Yoga® is geschikt voor een brede doelgroep ongeacht leeftijd, niveau en geslacht. Wanneer je gezond bent, helpt ClubJoy Yoga® je om fit te worden. Als jij op zoek bent naar balans in je leven, dan helpt ClubJoy Yoga® je daar zeker bij.

Hoe ziet een ClubJoy Yoga® les eruit?

De stem van de coach en de klanken van de muziek nemen je mee, even weg van de drukte. Ontspanning en inspanning wisselen elkaar af. De yogaoefeningen hebben als doel de spieren sterker en langer te maken, maar geven je toch een ontspannen gevoel. Je focus ligt op het goed uitvoeren van die ene oefening, totdat je deze onder controle hebt. Je verlaat de les met een leeg hoofd, een gezond lichaam en nieuwe energie.

Share the flow & Share the fun!

Benefits ClubJoy Yoga®:

· Oefeningen om te ontspannen, ook voor thuis
· Meer balans in je leven
· Je krijgt nieuwe energie
· Vermindering van rug- en gewrichtsklachten

Results ClubJoy Yoga®:

· Verbetering van je coördinatie, flexibiliteit en kracht
· Spierversterking van boven- en onderlichaam
· Tijdens de ClubJoy Yoga® les verbrand je ongeveer 350 calorieën

Pilates is een trainingsconcept, ontwikkeld door de legendarische Joseph H. Pilates, welke er op gericht is het hele lichaam te stretchen, versterken en balanceren. Het concept bestaat uit een uitgebalanceerde serie oefeningen. Iedere oefening wordt gecontroleerd en met grote precisie uitgevoerd. Daarbij wordt gewerkt vanuit het lichaams-centrum: het powerhouse (de buik/onderrug, bil- en dijbeenspieren). Het juiste ademhalingspatroon ondersteunt de oefening. Om dit alles uit te voeren is het belangrijk dat ook de “mind” gecenterd en geconcentreerd is. Uiteindelijk wordt iedere beweging volgens deze principes uitgevoerd, waarbij de ene gracieus in de andere overvloeit en er een complete workout ontstaat.

We geven nu ook Smallgroup Pilates cursussen. Daar kan je een aantal weken de verdieping in gaan in een klein groepje. Hierbij zal de instructeur voornamelijk rondlopen, actief corrigeren en alleen meedoen om iets uit le leggen en/of te demonstreren. Meerdere keren per jaar start er een nieuwe cursus.

Deze cursus is zeer geschikt om:
⁃ een beter inzicht te krijgen in een goede houding
⁃ Te oefenen in aanspannen wat nodig is, maar een teveel in spanning te leren loslaten.
⁃ Meer kracht te krijgen in de romp
⁃ Meer flexibiliteit in het gehele lichaam te krijgen
⁃ Klachten die komen vanuit een slechte houding op te lossen
⁃ Kennis en kunde op te doen, die je verder kan gebruiken in de andere lessen en je leven

De klassieke vorm van yoga waarin een evenwicht tussen inspanning en ontspanning centraal staat. In een hatha yogales wisselen dynamische en verstilde houdingen elkaar af. Er wordt geoefend vanuit een naar binnen gerichte aandacht. Door deze rustige, meditatieve houding is er ruimte om waar te nemen en te ontspannen in wat zich van binnen voordoet. Fysieke en mentale grenzen worden op een zachte manier opgezocht en verruimd, wat zorgt voor een groter, innerlijk draagvermogen en meer vitaliteit.

Yoga zoals die in het Westen wordt beoefend is voor een groot gedeelte Yang, ofwel van nature meer gericht op de spieren. Het Yin aspect van Yoga (het gebruik van houdingen die bindweefsel uitrekken) raakt steeds meer bekend en is van vitaal belang voor een evenwichtige benadering van de lichamelijke en geestelijke gezondheid.

In tegenstelling tot de meer dynamische vormen van yoga is het doel van Yin Yoga niet het versterken of activeren van de spieren, maar juist deze te ontspannen. Yin yoga werkt in op de diepere lagen van het lichaam zoals de gewrichten, het bindweefsel en de meridianen.

In een Yin Yoga les worden voornamelijk zittende of liggende houdingen aangeboden die ca. 3 tot 5 minuten aan worden gehouden. Door het lang aanhouden van de houdingen kunnen lichaam en geest zich op een diep niveau openen en blokkades opgeheven worden. De energie kan weer gaan stromen. Je kunt weerstand loslaten door er niet voor weg te lopen, maar door er in aanwezig te zijn.

De innerlijke houding bij yin yoga is er één van wachten, ontspannen, luisteren, voelen, loslaten en in het moment zijn.

Wanneer je het moeilijk vindt je te ontspannen en je lichaam stijf is, zou je kunnen kiezen voor Yin yoga.  Maar ook voor mensen die veel sporten (Yang) is Yin yoga ten zeerste aan te raden om zo meer balans te krijgen tussen Yin & Yang.

Yin yoga brengt balans en kalmeert de geest..

Start jij ook met hardlopen?
Lopen op jouw niveau, of je een beginner bent of meer gevorderd. Je traint met een professionele trainer, je wordt fitter én ontmoet nieuwe (loop)maatjes. Een mooie manier om met sporten te beginnen. Elke zaterdagochtend lopen we met een groepje buiten.

Beginners
Leer in 6 wekentijd hoe je van 0 naar 25 minuten kunt hardlopen. Afhankelijk van je vooruitgang loop je na 6 weken 3 – 5km aan een gesloten hard. Hierna kun je deelnemen aan de meer gevorderden groep. Kijk voor meer informatie en inschrijven op de website van yakultstarttorun.

Meer gevorderd.
Wanneer je minimaal 25 minuten aan een gesloten kan hardlopen, kun je werken aan langer en sneller lopen. Warming-up, intervaltraining en coolingdown. We trainen in de regel voor een bepaald evenement. In overleg zoeken we een leuk evenement waaraan we mee gaan doen. Wil je met ons mee lopen? Meld je aan voor de training via de app.

Meer over (mindfull) hardlopen en runningtherapie:
www.fitnezzplaza.nl/hardlopen

Salsa gevorderde lessen:
Deze lessen kunnen alleen gevolgd worden door dansparen die een gevorderd niveau hebben.

Salsa is een mooie latinodans waar je sportief kan bewegen op muziek.

Salsa is gezellig, Salsa is 'socializing' en met Salsa gebruik je alles: armen, benen, heupen, schouders. Niets moet, het is gemoedelijk. Salsa is een dans met gevoel en emotie, gehuld in een sluier van passie

Het docententeam Gerald & Angelique leert je dat je in de Salsa ook invloeden van andere dansstijlen tegenkomt o.a. Merenque, Bachata, Afrikaanse dans en nog veel meer. Ze leren je een scala aan varianten figuren en technieken.

Meerdere keren per jaar starten we met een beginners of half gevorderden cursus. Kijk hiervoor bij: Cursussen.

Vanaf 4 jaar kun je bij ons heerlijk dansen in de hiphoples. Er wordt gedanst op Top 40 muziek, waarbij de R&B en Hiphop centraal staan. Lekker dansen net als in de videoclips, wie wil dat niet. Jaarlijks wordt er gewerkt voor leuke optredens en 1x per jaar geven we een mooie show met alle dansgroepen.
Er zijn meerder Hiphopgroepen op leeftijd ingedeeld.
Daarnaast kan je jaarlijks ( in mei) auditie doen voor één van de Hiphopwedstrijdgroepen.

 

Zie lestijden/dagen in het lesrooster overzicht.

Kidsfit is een leuke workout voor de kids. Ze worden op een verantwoorde manier aan het werk gezet. We zorgen ervoor dat de kinderen een betere balans, uithoudingsvermogen en coördinatie krijgen, waarbij de nodige calorieën worden verbruik. Een gedeelte van de les bestaat uit een circuit. Daarbij doen ze verschillende oefeningen 1 minuut lang. We gebruiken hierbij verschillende materialen zoals: TRX, bags, ballen, balance board, bokszak etc. De les wordt uitgebreid met wekelijks verschillende spelvormen. Samen met leuke muziek voor de kinderen wordt deze les elke week weer anders, zodat er veel variatie is. De trainingen zijn geheel afgestemd op de leeftijd van het kind en plezier staat centraal.

Er zijn 2 groepen:
7 t/m 11 jaar en 4 t/m 10 jaar

Zie lestijden/dagen in het lesrooster overzicht

Tijdens de Kick & Fun lessen maken we gebruik van bokshandschoenen en worden er stoot en traptechnieken uitgeoefend op Kickbags.

Deze superleuke les op muziek biedt lekker veel interactie, omdat je de meeste oefeningen samen met elkaar moet uitvoeren.

Kortom een uitstekende groepsles voor het trainen van de zelfverdediging, motoriek, uithoudingsvermogen, sociale vaardigheden en heel belangrijk het vergroten van het zelfvertrouwen.

Kick & Fun is een uitdagende les voor meiden en jongens, getraind of ongetraind. Elke les staat garant voor een hoog FUN gehalte.Wij kiezen er bewust voor om niet te sparren, maar alleen de bokszak en stootkussens te gebruiken.

Kick & Fun Kids is voor 7 t/m 12 jaar
Kick & Fun Jeugd is voor 13 t/m 16 jaar

Zie lestijden/dagen in het lesrooster overzicht.

 

Vanaf januari 2020 starten er weer nieuwe cursussen.

Voor beginners, half gevorderden en gevorderden paren.

Salsa is een mooie latinodans waar je sportief kan bewegen op muziek.

Salsa is gezellig, Salsa is 'socializing' en met Salsa gebruik je alles: armen, benen, heupen, schouders. Niets moet, het is gemoedelijk. Salsa is een dans met gevoel en emotie, gehuld in een sluier van passie

Het docententeam Gerald & Angelique leert je dat je in de Salsa ook invloeden van andere dansstijlen tegenkomt o.a. Merenque, Bachata, Afrikaanse dans en nog veel meer. Ze leren je een scala aan varianten figuren en technieken.

Doe je ook mee?

Vanaf november starten er weer nieuwe cursussen!

Smallgroup Pilates Cursussen

In de smallgroup Pilates cursus zijn we met maximaal 8 personen, zodat er volop aandacht is voor de eventuele klachten/blessures en de juiste uitvoering van de oefeningen.

Je werkt aan je houding, lenigheid en kracht door vanuit je romp te leren bewegen. Met andere woorden je leert je ledematen aan te sturen vanuit je romp, waardoor je rug, buik en bekkenspieren sterker worden en je je nek, schouders en liezen juist meer kan ontspannen.

Nieuwe cursussen starten begin september. Vanwege groot animo komen er nieuwe cursusdagen en tijden bij.

Mediteren kan je leren

Waarom meedoen aan de meditatiecursus?

  • Meditatie is een bewezen medicijn tegen stress.
  • Wij mediteren in het hier en nu.
  • Bewust worden wat meditatie je kan brengen.
  • Leren focussen en concentreren.
  • Doorzettingsvermogen vergroten.
  • Je hoofd helder en rustig krijgen.
  • Om beter te kunnen slapen en helder de dag beginnen.
  • Ervaringen delen met cursusgenoten.

 

Nieuwe groep start op 2 oktober 2019

Waarom meedoen aan het programma: De afvalrace?

  • afvallen zonder honger, zonder dieet.
  • Makkelijke menu's met recepten en boodschappenlijst.
  • Op maat gemaakt en toch gezamenlijk.
  • Gewoon normaal eten.
  • Personal coaching.
  • Gevarieerde wekelijkse groepstrainingen
  • Samen is het leuker en makkelijker.

Op een verantwoorde manier leren hardlopen is de insteek van de cursus Yakult Start to Run die FiTNEZZplaza in samenwerking met Quintessens Oss aanbiedt.

Met deze hardloopcursus (een initiatief van de Atletiekunie) leer je van een gecertificeerde trainer op een verantwoorde manier hardlopen. De cursus duurt zes weken en in de zevende week ben je klaar voor de Start to Finish loop: 25 minuten non-stop hardlopen. En het leukste is: je doet het niet alleen!

Een aantal keer per jaar start er een nieuwe cursus start en de kosten bedragen € 49,50

Nieuwe startdatum: 7 september
Inschrijven kan via yakultstarttorun.nl

TOP