Voldoende wekelijks sporten verlaagt het risico op chronische zieketen als diabetes, hart- en vaatziekten, depressieve symptomen en, bij ouderen, botbreuken. (bron: De Gezondheidsraad).
Daarnaast krijg je een betere conditie, een betere weerstand. En voelt het alsof je meer energie in je lijf hebt en je ‘lontje’ een stukje langer is. En dat is ook zo. Je kunt werkelijk de wereld beter aan wanneer je voldoende sport.

Meer energie, minder kans op chronische ziekten

Sporten is het doen aan matig intensieve lichaamsbeweging. Matig intensief bewegen (sporten) wordt voorgeschreven door de Gezondheidsraad, wat inhoudt dat je hartslag bij het sporten sneller gaat. Wanneer je hartslag regelmatig sneller gaat, stimuleert dit de inname van zuurstof en versnelt hiermee het afvoeren van afvalstoffen uit je lijf. Tijdens sporten maak je stoffen aan, onder andere dopamine en endorfine, wat een positieve invloed heeft op je geluksgevoel. Sporten doe je alleen of met anderen.

Sporten geeft je het geluksgevoel

Om een sporter te worden moet je veel trainen, leren, vallen en opstaan. Vergelijk leren sporten met het doorlopen van de groepen op de lagere school. Gelukkig gaat het leren sporten sneller. Leren sporten heeft volgens ons te maken met ritme. In sportritme komen. Wanneer je in ritme bent, hou je dingen langer vol en kost de inspanning minder energie. Jouw personal coach leert jou sporten op te nemen in je wekelijkse ritme.

Sporten opnemen in je wekelijkse ritme

Bij fitness is een van de meest veilige sporten. De blessurekans is heel laag:  1,4 blessure per 1.000 uur. (Bron: www.sportzorg.nl) Ter vergelijk: Bij hardlopen komen bijna vier keer zoveel blessures voor. Hiermee is fitness toegankelijk voor vrijwel iedereen. Er is elke dag groepsbegeleiding en je hebt een personal coach die je op afspraak kunt raadplegen. De fysiotherapeut is beschikbaar wanneer je toch een blessure krijgt. Sporten in een fitnessclub is gezellig, je ontmoet andere mensen en je vindt er jouw ontspanning.

Veilig sporten met fitness

Volgens de laatste beweegrichtlijnen zouden volwassenen wekelijks ten minste twee en een halfuur matig intensief moeten bewegen en kinderen dagelijks minstens een uur. Ook worden voor beide groepen spier- en botversterkende activiteiten aanbevolen. (Bron: gezondheidsraad.nl)

150 minuten sporten in de week en spier- en botversterkende activiteiten

 

We hebben heel veel activiteiten en dat zorgt ervoor dat je bij ons altijd op een zo leuk mogelijke manier bij ons met sport bezig kan zijn. De afleiding van tv en muziek, de inspiratie van de groepslesinstructeur, de variatie in de 80 groepslessen in de week, de apparaten en sfeer, zorgen ervoor dat de inspanning die je voor het sporten moet leveren, minder zwaar aanvoelt. Bekijk alle onze  faciliteiten eens rustig door.

Inspanning en ontspanning

Inschrijven proefdag sportschool Oss

Wanneer je besloten hebt om te gaan sporten, maar je weet nog niet hoe, dan adviseren we je de volgende 5 stappen te zetten.

  1. Ga eens kijken naar de diverse fitnessclubs in de regio.
  2. Kom naar de balie van FiTNEZZplaza en vraag om een rondleiding. Een afspraak maken mag ook 0412 643700. Na  afloop zal een medewerker met jou een afspraak plannen voor een proefdag of de intake met jouw personal coach.
  3. Ook helpen we je met een geschikt abonnement. De eerste 3 maanden kost het je 90 euro + 20 euro inschrijfgeld.
  4. Koop sportkleding sportbroek, sportshirt, handdoek, sportschoenen (witte zolen) en een bidon.
  5. Begin met sporten volgens het trainingsschema van je personal coach en probeer daarnaast zoveel mogelijk faciliteiten uit om te kijken wat het beste bij je past.

In 5 stappen beginnen met sporten

TOP
Contacteer ons